"Ei mikään jännittävä tunnu paljon miltään kun sitä ei voi jakaa kenenkään kanssa. Kahdestaan on paljon Miellyttävämpää. " Näin sanoo Nalle Puh, ja se jos joku on oikeassa! 

Meillä oli ihan hirmusen mukava Eckerön reissu. Matka meni kivasti, kelit suosi, mutta tulokset ei niinkään. Hyllyä tuli ja yks kymppi. Omia ohjausvirheitä, joten hyvin ansaittuja tuloksia siis. Pari rataa kolmesta oli kokonaisuutena ihan ok ja pysyi kasassa. Halli on puitteiden osalta mitä mainioin kisapaikka. Siellä tulee helposti vietettyä koko päivä ja seurattua muiden ratoja. Toisella radalla oli käytössä ainoastaan käsiaika, joten se aiheutti muutaman kysymysmerkin kun tuloksia seurattiin. Muutama koirakko nähtiin myös uusivan radan ilmeisesti näiden aikaongelmien vuoksi. Ahvenanmaa muuten on näin talvisaikaan hyvinkin hiljainen, eikä siellä tainnut illalla olla yhtä ravintolaa lukuunottamatta muita edes auki. Aikaisemmista vuosista ollaan jotain opittu ja varattiin pöytä sieltä etukäteen kummallekin illalle. 

Tässä alla on video lauantain toisesta radasta, joka hyllytettiin takakulman hypyllä. Iski täydellinen jäätyminen ja paniikki kun Ritni vilkaisi renkaan jälkeen puomia ja meillä oli siisti nolla alla. Niin ansaittu hylky mulle huonosta ja epäreilusta ohjaamisesta. Tässä videossa huomaa myös tuon Ritnin herkkyyden mun ohjaukselle. Huonosta roikkovalssista puomin jälkeen rokottaa heti ja jostain mun askeleesta lukee ilmeisesti myös sen viimeisen putkenkin väärin. Kuulolla se on silti ja odottaa ohjeita, eikä lähde ampumaan suunapäänä. Kulkee vaan välillä vähän turhan liukkaasti suhteessa mun savumerkkeihin... Melko haastavaa. 

Viikolla ollaan tehty tokoa, paimennettu pari kertaa, agiliidetty ja käyty vetovaljailla lenkillä umpihangessa. Meillä on siis hirveesti lunta! Joka ilta saa tehdä lumihommia ja aamulla tilanne on jälleen ihan toivoton. Mistä tää kaikki lumi tänne sataa?! 

Tokon osalta on tehty tunnaria, kaukoja ja ohjattua. Ei oikeen muuta. Vaikuttaa nyt ihan kivalta liikkeet kokonaisuudessaan, joten en koe tarvetta hinkata niitä. Saatan korkeintaan saada ne huonommaksi. Tunnaria tein ehkä viis toistoa tuossa autokatoksessa suojassa suurimmalta tuulelta ja hienosti pelaa. Tein ympyrää ja kymmenen kapulan suoraa. Nyt tein vielä treenin alkuun tämän, joten kierroksetkin oli sopivan korkeat ja otolliset mahdollisille virheille. Hyvin ja rauhassa haistelee koko rivin. Loppuun tein vielä kummatkin paikallaolot reippaan minuutin mittaisina. 

Paimennuksessa tehtiin häkitystä ja häkin sisässä olevien lampaiden ja ulkopuolisen lauman väliintuloa. Helposti selitetty. ;) Ulkopuolinen lauma liimautuu kovasti kiinni toiseen ja pyörii pyöröhäkin ympärillä ja on todella haastavaa erottaa niitä toisistaan. Siitä taitaa olla kuukauden verran aikaa kun viimeksi tätä tehtiin ja silloin menetin hermot täysin kun en meinannut onnistua. Jotain ollaan siitäkin kerrasta opittu, sillä nyt tässä ei ollut pienintäkään ongelmaa! Teki teknisesti muutenkin hienosti hommia. 

Jos aglitytreeneistä olisi kuvamateriaalia torstailta tarjolla, niin julkaisisin sen mielummin kuin tuon Eckerön videon. Oli meinana kerrassaan hieno menopeli! Ei rimoja, ei keulimista vaan taitavaa ja tarkkaa menoa. Tehtiin tuolta reissusta yhdestaä kolmosten radasta pätkä, joka saatiin tehtyä kolmella eri tekniikalla hienosti. Näistä treeneistä jäi kyllä kerrassaan hyvä fiilis jos vertaa tuohon Eckerön jälkeiseen pieneen masikseen..

Tänään ajeltiin jälleen Somerolle ratatreeneihin. Oltiin pellolla ja ajatuksena oli tehdä kisamainen suoritus. Tuuli oli kova ja oma ääni katosi osittain tuulen mukana. Hiki tuli siellä hangessa tarpoessa. Kovin oli opettavainen reissu jälleen kerran. Ensinnäkin lähetin koiran tolpan vasemmalta puolelta hakemaan oikean kautta. --> VIRHE. En ole koskaan ajatellut, että se koirahan periaatteessa leikkaa linjan jo tuossa lähetyksessä ja siitä tippuu pisteet. Olen aina ajatellut, että se leikkaus koskee vain siellä kaarella tapahtuvaa leikkausta. No joo.. sama asia, ymmärrän. ;)) Vaalea tukka.

Hakukaaret oli hyvät ja lähetin tolpalta. Oiskohan matkaa ollut vajaa 100 m. Ehkä. Ensimmäisessä lähetyksessä valui vähän yli, mutta toinen oli hieno ja tuontikin oikein nätti. Poispäinajo vetoa vastaan oli kompastuskivi kaikille tänään. Pari metriä eteenpäin ja taas stoppi. Otettiin toisella kierroksella kuljetusta eka pätkä ja poispäinajolla poikittainen sivu. Kulki huomattavasti paremmin. Huomasin nyt myös, että sisäflänkkien maahanmeno luistaa sellasen metrin lähes aina, joten menee vähän soutamiseksi. Vaatii ehkä kevyen kuriinpalautuksen tulevana tiistaina. Voi kirppu parkaa. Loppuun reipas tunti pentujen palluttelua. Voi hyvänenaika! Yksi yrittää väkisin viedä mun sydämen!